053 2032 136

Een kop koffie met… Kelly Broekhuis

De mensen achter SDO Support; wie zijn dat eigenlijk? Ze stellen zichzelf graag aan je voor. Regelmatig gaan we in gesprek met een medewerker of iemand die nauw betrokken is bij de organisatie. Deze keer is dat projectcoördinator Wmo/Jeugd: Kelly Broekhuis. Ze is sportief, drinkt haar koffie zwart, woont in Denekamp, wandelt graag met haar hond en kookt de lekkerste stoofpotjes.

Praktijkervaring

“Na mijn opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening heb ik een aantal jaren als begeleider gewerkt bij een grote zorginstelling. Verder heb ik ervaring opgedaan in het geven van trainingen en coachen van nieuwe medewerkers bij een klantenservice. Ik zocht echter naar een combinatie van beide, de zorg én het klantcontact. En juist in mijn huidige functie kan ik dat combineren: trainingen geven, ondersteuning bieden aan gemeenten én adviseren bij de implementatie van nieuwe systemen in de zorg en de administratieve uitvoering daarvan. Mijn praktijkervaring in de zorg komt daarbij goed van pas”, vertelt Kelly. “Bij contacten met inwoners van een gemeente met een hulpvraag, bijvoorbeeld. Je gaat in gesprek met zoveel verschillende mensen. Niet alleen ouderen, maar ook jonge mensen die ondersteuning nodig hebben.”

Twentse nuchterheid

“Solliciteren bij SDO Support was een juiste keuze. Ik weet nog hoe snel ik me op mijn gemak voelde. Collega’s zijn eerlijk, behulpzaam en nuchter. Is er een probleem? Dan maken we het niet te groot maar kijken we direct hoe we het kunnen oplossen. Zo simpel kan het zijn. De lunches zijn hier gezellig en collega’s staan altijd voor je klaar.”

Applicatiebeheerder, procesondersteuner en financieel medewerker

Kelly werkt op verschillende plekken: op kantoor of buiten de deur. “Voor een gemeente heb ik gewerkt op locatie als applicatiebeheerder. Daarbij heb ik de afdeling Financiën ondersteund en beantwoordde ik vragen van medewerkers die gebruik maakten van de gemeentelijke front- en backofficeapplicatie. Op kantoor voeren we voor verschillende gemeenten de gehele backoffice administratie uit. Wat dat inhoudt? Facturen/declaraties controleren, beschikkingen invoeren en veel contact met zorgaanbieders, gemeenten, het CAK en de SVB. Elke zorgaanbieder en gemeente werkt weer anders. Nu werk ik enkele dagen in de week, voor een andere gemeente, op locatie. Hier bied ik ondersteuning bij het verwerken van gegevens via het landelijke iWmo- en iJW-berichtenverkeer en is er nauw contact met de consulenten van de gemeente. Je merkt goed hoe iedere gemeente de werkprocessen in de backoffice zelf inricht. Ik vind het interessant om de verschillen in kaart te brengen en te vertalen naar een efficiënte werkwijze. De kennis die ik vanuit verschillende gemeenten opdoe, gebruik ik om gemeenten te ondersteunen en te adviseren.”

Zo goed mogelijk informeren

“Theoretisch goed onderlegd zijn is belangrijk in het sociaal domein. Mijn doel is gemeentelijke professionals zo goed mogelijk te informeren in een tijd waarin veel verandert. Dat ik hun werk net een stukje makkelijker en efficiënter maak. Als dat is gelukt, ga ik na een werkdag met een tevreden gevoel naar huis.”

Bericht geplaatst in 2018