Middels een interview met Sandra Schuurman (Beleidsadviseur SWVO), contactpersoon voor het onderzoek namens SWVO en Walcherse gemeenten, is over het onderzoek gesproken. De gemeenten kijken positief terug op het onderzoek. Het heeft inzicht gegeven in de kwaliteit van Individuele Begeleiding zoals zorgaanbieders deze aanbieden aan de klant. Sandra onderbouwt dit: “Rechtstreeks de klant bevragen die Individuele Begeleiding ontvangt, is natuurlijk de meest pure vorm van informatie verkrijgen. Ik hecht daar veel waarde aan. Daar komt bij dat de uitkomsten objectief zijn, waardoor we zorgaanbieders onderling kunnen vergelijken. Dit laatste is vooral bedoeld om van elkaar te kunnen leren. Ik vind het een knappe prestatie die geleverd is: het onderzoek is in korte tijd uitgevoerd en een kwalitatief goed rapport opgeleverd, waarbij SDO Support het voor elkaar heeft gekregen om voldoende respons te krijgen. We zijn blij met het rapport dat we van ze hebben gekregen.” Voor Sandra staat het dan ook vast dat het onderzoek niet eenmalig was: “We gaan het onderzoek zeker nog een keer doen. Het was nu erg breed, omdat we een nulmeting wilden hebben. Waarschijnlijk kiezen we de volgende keer voor een andere insteek, bijvoorbeeld door in te zoomen op een bepaald onderwerp, maar daar gaan we nog over nadenken.” Over SDO Support geeft ze aan: “We hebben prettig samengewerkt en waarderen sterk hun inbreng en ervaring. De wijze van communicatie vind ik een heel sterk punt van SDO Support. Ze nemen op het juiste moment contact op, zijn open over het verloop van het onderzoek en benoemen de risico’s.”
SDO Support wil hierbij benadrukken dat deze kwaliteit niet geleverd kan worden zonder de goede samenwerking met de opdrachtgever en het gestelde vertrouwen. “Het mooie van dit soort projecten is dat je elkaar kunt versterken, en dat is bij dit kwaliteitsonderzoek gebeurd.”