053 2032 136

SDO Support zet zich in voor procesoptimalisatie

SDO Support ondersteunt gemeenten onder andere bij procesoptimalisatie binnen de administratie in het Sociaal Domein. Bij procesoptimalisatie worden huidige processen in beeld gebracht en wordt geïnventariseerd waar verbetering wenselijk is. Hierbij wordt verandermanagement toegepast. Naast inhoudelijke kennis van de processen in het Sociaal Domein, is het menselijke aspect hierbij zeer van belang. Het bieden van duidelijkheid en het tonen van empathie zijn hierbij essentieel. Medewerkers moeten de betrokkenheid en ruimte voelen om mee te kunnen gaan in de beoogde veranderingen.

Op dit moment werkt SDO Support aan meerdere projecten waarbij het draait om procesoptimalisatie. Bij een van de projecten begeleiden wij consulenten bij de overgang naar een andere softwareapplicatie ten behoeve van de Wmo. Door middel van stroom- en processchema’s bieden we inzicht in de veranderende processen binnen de administratie. Daarnaast worden werkinstructies geschreven om handvatten te bieden. Ook ondersteunen we applicatiebeheer bij de inrichting van de software en het verbeteren van bestaande documenten zoals ondersteuningsplannen, rapporten en beschikkingen.

Bij een ander project werken we aan het verbeteren van het betaal- en journaliseringsproces binnen het Sociaal Domein. Er ligt hier de uitdaging om het werk van de uitkeringsadministratie Sociaal Domein beter aan te sluiten met financiën (planning & control) om zo te komen tot een meer beheersbare organisatie. Als beide afdelingen elkaars taal begrijpen, kunnen werkzaamheden makkelijker worden geduid met als effect dat de kosten beter ingeschat en verantwoord kunnen worden.

Wilt u meer weten over onze projecten? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 053-2032136 of via het contactformulier.