053 2032 136

“Hoe houden we bij uitbesteden toch goed contact met onze burgers?”

“We moeten meer doen met minder middelen. Uitbesteden ligt voor de hand, maar hoe houden we dan toch goed contact met onze burgers?”

Dat is een reële vraag. Want hoe doe je dat? Hoe bepaal je welke taken je als gemeente beter zelf uit kunt voeren en welke taken extern gedaan kunnen worden? Hoe werk je efficiënt en effectief, maar behoud je ook de juiste kwaliteit?

Welke mogelijkheden zijn er?

Het uitbesteden van uitvoerende werkzaamheden biedt voordelen: uw gemeente kan klantgericht blijven werken, een nadrukkelijke regierol vervullen én tegelijk op uitvoeringskosten besparen. Maar hoe regelt u dat? Iedere gemeente maakt zijn eigen overwegingen. Sommige gemeenten kunnen bijvoorbeeld gebruik maken van de voordelen van een regionale samenwerkingsvorm. Maar u kunt ook kiezen voor een externe marktpartij. Wanneer u voor een externe partij kiest, dan zijn zij verantwoordelijk voor een foutloze uitvoering en het regelen van een accountantsverklaring. Voor uw gemeente is dat een hele zorg minder. U kunt zich dan concentreren op een goed contact met de burger.

Uitbesteden aan SDO Support: hoe werkt dat in de praktijk?

Gemeenten kiezen voor SDO Support, omdat wij de taal van de gemeente spreken. Dat merkt u al in het eerste contact met ons. We kennen het jargon, we kennen de processen en we weten welke issues er spelen. Dat praat direct al makkelijk. Daarnaast zijn onze medewerkers generalisten: iedere medewerker van ons heeft alle kennis in huis die nodig is om uw backoffice goed te laten functioneren. Dus wanneer u voor vragen contact met ons opneemt, kan iedere medewerker u van het juiste antwoord voorzien. Dat werkt snel en makkelijk.

Samen werken aan grip op het sociaal domein

Wanneer u werk aan ons wilt uitbesteden, bespreken we samen wat voor uw gemeente een passende oplossing is: wat wilt u zelf blijven doen en wat kunnen wij uitvoeren voor uw gemeente? Bij ons zijn alle varianten mogelijk. Wij denken graag met u mee hoe u het proces het beste kunt inrichten, zodat de continuïteit gewaarborgd is en de burger het best geholpen wordt. Wanneer wij verbetermogelijkheden zien, dan geven we dat aan. We werken graag samen met uw gemeente aan een goede basis, want dat geeft grip op het sociaal domein.

Wilt u meer informatie?

Wilt u graag meer weten over welke werkzaamheden we kunnen uitvoeren voor uw backoffice? Meer informatie vindt u onder het tabblad “Wat kunnen wij voor uw gemeente doen?”. Of neem contact met ons op. U kunt ons bellen (T 053 203 21 36) of mailen (info@sdo-support.nl) voor meer informatie. Voor een antwoord op uw specifieke vragen kunt u vragen naar Tessa Gilbers. We spreken graag met u!