“In 2018 was de tijd rijp om SDO Support verder te professionaliseren. Natuurlijk is dat een proces waar je als organisatie continu mee bezig bent, maar nu vond ik het nodig dat er een aantal belangrijke stappen gezet zouden worden. De meest zichtbare stappen zijn onze nieuwe website en de naamswijziging naar SDO Support geweest. Maar daarnaast hebben we eens goed naar de toekomst van onze organisatie gekeken. We hebben al bewezen dat we bestaansrecht hebben, maar wat is het toekomstbeeld van de organisatie? Het antwoord op die vraag is: we willen groeien, maar de kwaliteit van onze dienstverlening moet altijd het belangrijkste blijven. Dat betekent dus groeien, maar die groei is niet oneindig, het mag niet ten koste gaan van onze kwaliteit: wij willen de beste zijn, niet de grootste.
Voor mij persoonlijk heeft de groei ook gevolgen: niet alleen de organisatie, maar ook ikzelf moet stappen maken. Ik voel me erg betrokken bij het operationele gedeelte en bij mijn medewerkers. Het liefst hou ik me overal mee bezig, maar nu de organisatie groeit, is het noodzakelijk om ook dingen los te kunnen laten en meer afstand te nemen. Gelukkig heb ik projectmanagers aan wie ik dat met een gerust hart kan overlaten. En Carlijn kan mijn rol overnemen wanneer dat nodig is, waar ik haar blindelings in vertrouw. Zo is de continuïteit van de organisatie gewaarborgd. Ik weet verstandelijk dat het goed gaat wanneer ik meer taken ga overdragen, maar het is voor mij nog lastig om me daaraan over te geven en het ook zo te voelen. Toch vind ik dat ik die stap moet zetten, want ik weet dat het zowel voor mezelf als voor de organisatie goed is.”